Sunday 2 March 2014

Veil untuk Akad Nikah

Bismillahirahmanirahim..

Haa..ari nih ari kedua student-student aku exam midterm..seperti semalam aku banyak masa untuk siapkan veil dihari pernikahanku..sambil-sambil dengar lagu, dengan penuh syahdu aku bersemangat untuk menjahit segala manik dan renda-renda untuk baju dan tudungku..bukan aku taknak beli, melambak kat fb, kat blog n kat kedai orang jual tapi aku punya aura dan impian tersendiri nak wat hasil tangan aku sendirik ok!!..juz shawl jew la yang aku tempah kat kawan aku, mulanya aku order dengan veil sekali tapi atas kesibukannya, die tak sempat nak siapkan..makanya aku terpiker nak jahit sendiri..ape salahnya kan..

Kos yang aku kuarkan untuk wat veil nih murah jew uolls..aku beli veil kosong yng dijual di Parkson, Kota Bahru dengan harga yang sangat-sangat murah, RM18 jew..pah tue aku beli Lace, 1 meter RM16..untuk veil n tudung cukup la semeter yerk..manik-manik aku beli kat kedai Cintaku..cantik-cantik warna maniknyaa..murah jew, semua sekali kos aku anggarkan tak sampai pon RM50..haaa, berbaloi-baloi..kepuasan pun ada..jimattt habisss!!

Dengan itu, bermulalah misi aku untuk menjahit veil dan shawl..ngeh..ngeh..untuk contoh, aku ambik dan tiru ckit design dari Raudhah..
Gambar nih Raudhah punyerrr ya..

Jahitan aku tak lerr sehebat design Raudhah nih, cume aku sangat-sangat meminati seni jahitannya..walaupun aku punyerrrr hasil veil nanti tak sama dengan hasil Raudhah nih, tapi aku akan usahakan jugak untuk bagi hasil terbaik untuk hari bahagiaku nanti..hasil sendiri lebih berharga ya uolls daripada membeli..ahakss!!

Skill jahitan aku taklah seterorr mane, tapi aku tak pernah berputus asa untuk meneruskan jahitanku..hahaha..bajet aku nih punya wawasan yang penuh berhemah la kononnyerrkk..en tunang aku seperti biasa jadi pengkritik tetap yang tak bertauliah..terhangguk-hangguk jugak aku dengar die meng 'komen' hasil tangan aku..walaupun kritikan sangat-sangat peeedass mengalahkan kepedasan cili api namun aku dengar jugak..memang boleh sangattttt nak bidas, tapi aku ingat aku bakal jadi istri kepadanya..sooo, dengar jew laaa..nak jadi istri solehah kang..eyhhh, yeke?? InshaAllah..miahaha..

Lupe, nanti dah siap baru aku persembahkan hasil tangan aku tue yerk..bukan ape, tak surprise la kan..kan..hahaha..banyak tolll janji aku pada sahabat blogger aku nih..doakan aku untuk istiqomah tunaikan semua janji aku kat uollss yerkkk..!!!..

Nahhh..aku nak sambung balik jahitan aku dengan penuh semangat dan kesungguhan yang nyata..

Daaa..

Thanks to read this entry..

No comments:

Post a Comment